Recept! ;)

hej allihopa!! Jag hade ju lovat att jag skulle ge er bloggläsare receptet på den här frukosten från i förgår(fick en kommentar om receptet).
Man behöver
-1 Ägg
-1 tomat
-2 tsk salt
-1 tsk socker
-lite hackad gräslök
-chili- och svartpeppar                                   TILLLAGNING

1. Bröja med att du fröbereder ägget och grönsakerna. hacka upp tomaten som på bilden och häll sedan upp det i en skål. Gräslöken kan vara färdiggjord redan då du köper den. Asså då menar jag fryst, färdiggjord/koncentrerad gräslök. Efter "grönsaksförberedelsen" så kläcker du upp ägget i en skål och rör om den ordentligt med ett gaffel helst.
2. Efter förberedelsen så sätter du på en panna(på lite mer en mediumgrader. typ 7 när det gäller "min" spis)och häll i lite smör eller olja(valfri olja). Lägg ner ägget i den varma pannan. nu är det så att man inte ska vända på den som om man skulle göra en pannkaka, utan röra om den, så det blir som smulor. ungefär som om du skulle göra wok(bara rör om). Rör om den i ca 3 min sedan lägger du ner den hackade tomaten, saltet och sockret. Rör om i 1 minut. OBS: Låt inte tomaten få nån färg. undvik det genom att röra om precis hela tiden.
3. När du rört om i 1 minut så ska du tillsätta gräslöken. rör om i yttliggare än minut.
när du rör om i yttligare 1 min så häller du upp det på en tallrik. För att få till den riktiga smaken av detta receptet så tillsätter man chilli- och svartpeppar. Det är ditt/ert val om hur mkt man vill ha, men jag brukar ha ganska mkt för att jag älskar stark mat. Nu, för att få till den dära extra lilla starka och lite söta smaken så tillsätter du thailändks söt chillisås. Sån sort sås år inte svart att hitta. du hittar dom i en helt vanlig matbutik om du inte skulle ha den slags såsen.
Severa!!!




Kommentarer
Postat av: ÅsA

Det ser och gott, ska testa det imorrn. kommer jag lyckas? hmm...(haha)!

Kramar/ÅsA <3 <3

2011-07-04 @ 17:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0