Lördag=mysiskväll!

Hej bloggare! Nu är det lördag och idag så har jag gjort lite läxor, spela tv:spel och laga middag! Jupp, jag gjorde middagen idag till hela familjen. Det vart "tomatspagetti"(smak av tomat iallafall), med dolmio-tomatsås och så lite gurka o riven ost, hehe. Pastan var svår att gör eftersom det var färskt pasta. Det är svårare än vanligt för att färskt pasta blir klart mycket fortare, men som är bra då fast då måste vattnet som man kokar i kastrullen verkligen koka, sen när man lägger i pastan kommer det svåra. Man får inte lämna det utan måste stå där och kolla så det inte kokar över, om det är precis påväg att göra det så måste man sänka lite på värmen och dra den lite åt siden, men då kommer det ju att efter några sek att koka för lite. Då måste man dra den tillbaka och dra upp den på högsta värme igen och så får man hålla på i drygt 3 min som då är bra att det inte är länge! Maten blev ändå lyckad, asgott, yummy!
Ikväll ska jag se på Meet the parents. Handlar om en kille som ska få bo hos sin flickväns föräldrar en vecka, men den tiden han är där så går en hel del saker snett. underhållande Komedi, på 5:an, 21:30!
Ha en fortsatt underbar lördag mina söta och vackra läsare
/Jossan! <3
P.s:det här inlägget med att man kan fråga(det inlägget precis under det hära), det är så att jag glömde skriva in att jag svarar inte förnst söndag(imorrn). Jag gör så för att då kan jag få så många frågor som möjligt. Kommer ta bort inlägget imorrn ca. 13:00!
Har inga bilder av maten jag laga! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0