Svar på senaste tipset!

Hej igen! Det där tipset om hur man bränner fett har inget med min och rutas blogg att göra. Jag skrev det för att jag inte hade nått bra eller oanvänt skönhetstips till bloggen, så då tog jag bara ett vikttips. Jag kan ju inte hålla på så, för då kommer den här bloggen bli från Skönhets/modeblogg-"hur-man-kommer-i-form-blogg".
Jag går inte på nån diet, verkligen inte. Dom mesta dieterna är bantdieter som tex bikini-dieten eller jojo-dieten. En människas slutar inte växa förnst man är 20 år och om man går på en diet under 20 kan man göra att man växer långsammare. Längden går långsamt upp och för flesta, stannar upp. Man kan få aneroxia, som ingen i världen vill ha. Man får mycket spinkigare på armar och ben, men detta gäller alla som är över och under 20-brösten kryper. Brösten innehåller allra mest fett och då behöver kroppen en hel del fett och det mesta av fettet leds till brösten. Men man ska inte vräka i sig an dåliga fetter som transfett, utan nyttiga fetter(mättat fett).
Nyttiga fetter finns i avokado, fisk, (oliv)olja och nötter. Det är inte så bra att äta för mycket av nyttiga fetter också, så då måste man äta i en viss mängd.
Jag är mycket hälsosam. Jag föddes typ hälsosam. Min mamma är det, vääldigt mycket. Hon vill jag ska hålla mig i form och vara sund.
När jag var typ 10-11 var jag lite mullig(har tyvär inget foto)och varje gång jag och min mamma gick på stan för att shoppa så klagade jag på att jag såg så tjock ut i alla kläder jag provade. Efter ett tag fick jag nog så då började jag banta och det gjorde att jag mådde dåligt och var hungrig. Varje gång det var då lunch eller middag så vräkte jag i mig. åt som en häst och ja, det gjorde att jag gick ner i vikt, men det blev på ett dålig sätt!
Jag har så mycket mer att berätta, men jag berättar resten på ett annat inlägg
See ya later/Jossan! <3

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag var också så där när jag var yngre, men sen så bröjade jag äta mycket igen, fast sundare. Det har hjälpt mig :) <3 puss

2011-05-03 @ 09:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0