Tidningsnaglar

Hej alla läsare! Jag glömde att berätta för er att min bror rikard fyller 18 idag. Han är nu myndig, så awsome. Jag är lite advensjuk, jag vill också bli myndig och göra va jag vill(typ), men jag har inte ens blivit buxmyndig. Snart är det jag som fyller år och då blir jag fjortis, haha, jokes ;). Iallafall, det jag menar med rubriken är att jag just har gjort mina naglar till tidningsnaglar. Det är lättare än ni tror. Ni behöver bara vitt eller ljusgrått nagellack, en tidning och sacilysyra(acnelösningsmedel, har prata om den förut)och överlack. Börja med att måla dina naglar med vitt eller ljusgrått nagellack och låt det torka riktigt ordentligt. Efter det så doppar du ett finger i taget i sacilysyra, låt fingret sitta i ca 5-6 sek. Nästa steg är att ta en bit tidningspapper och trycka den mot nageln täckt med sacilysyra. Tryck ganska hårt mot nageln och låt tidningspappret sitta i ca 10-15 sek. Sätt på lite överlack och tadaa!! Dina tidningsnaglar är klar.
Tyvär så hittade jag ingen nyhetstidning hemma(som man då helst ska ha), så jag tog en coopforumtidning. Det vart ändå ganska bra.
Lycka till allihopa/Jossan! <3
Jag tycker denna nagel vart bäst.
gjorde nått helt annat på min vänstra hand :3
Läven om det är så få saker men behöver, så blir det ända ganska stökigt(ni skulle ha sett mitt golv, fult med tidningpapper)

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättefina naglar! :)

2011-09-11 @ 08:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0