Godnatt+tips!

Godnatt alla söta, trötta bloggläsare, ellerär ni ens trött?! Jaja, imorrn blir det tisdag och det sägs och det skrivs om att det är den värsta dagen i veckan(för flesta). Det är man kanske är tröttast, har sovit dåligast och blir mest tressad och den här tisdagen blir det nog så för mig. Eftersom jag har feber så ska jag stanna hemma imorrn och slappa lite och så, hihi! Just det, dagens tips, här kommer det: Ge huden näring inifrån!
1. Få i dig minst 2 liter(WTF?) vatten om dagen!
2. Broccoli innehåller mycket C-vitamin, betakaroten och fibrer och sägs vara bra mot att skydda en mot cancer. Broccoli innhåller även en hel del antioxidanter!
3. Med hälsosamt snacks, te.x nötter och frukt(på morgonen). Mandlar och valnötter innehåller omega-3 och genom att äte dom hjälper du att återfetta huden inifrån. Frukten som apelsin och kiwi innehåller massor med C-vitamin och ger dig en possitiv känsla för dig och din hud!
4. Lax innehåller en hel del omega-3-fetter(som alla vet typ), men enligt en undersökning så visar det sig att makrill innehåller mer omega-3 än lax. Om du tänker på din vikt eller vill gå ner i vikt så få i dig mycket omega-3 för det ökar på din förbränning av fett och ger huden en possitiv verkan och även på hjärnan. Som många säger: Man blir smart av fisk! haha
Om du inte vet va antioxindanter är så kan jag berätta att antioxidanter skyddar mot fria radikalier som skadar huden och påskyndar åldrande:(
Sov gott och dröm sött! <3 <3
/Jossan! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0