Godnatt+tips!

Goodnight my tiards sweetis! Nu ska jag snart gå och lägga mig. Är ÄNTLIGEN helg imorrn och då gäller det koncentration på chill, haha. Jag hade tänkt föresten på att jag ska alltid köra dagen tips innan jag går och lägger mig(då kommer det ju typ alltid bli rubriken "godnatt+tips!", haha, lol). Iallafall, här är tipset!
Tips: Så får du ett babymjuk ansikte!
1. Välj en mild ansiktstvätt som du använder morgon och kväll. Undvik tvål som kan torka ut på ansiktet och oljiga produkter som täpper igen porer!
2. Gör en ansiktsmaks en gång i veckan. Genom att skippa hudkrämer som man köper i affären eller gå till spa(som kan va dyrt), så kan man gör en egen. Det finns många olika, te.x: Avokado(mosar innehållet, smörjer in det i ansiktet och låt det sitta i ca. 4-5 min. skölj bort det, mjukt), tomat och socker(ta och skär av huvudet av en tomat och doppa den i socker. sätt tomatens huvud insmörjd med socker på ansiktet och dra runt det. Låt det sitta nån minut och skölj sedan bort. Den gör ansiktet mindre mjukt än va den är bra för att öppna porer)eller ägg(ta 2 ägg. Häll vitan i en skål och gulan i en skål sedan så tar du bara och börjar med nån av dom genom att röra runt med te.x vitan och den är klar när den är "skummig". placera vitan i ansiktet och den har torkat klart när du inte kan le längre. låter läskigt, men bra. skölj bort, mjukt)!
3. försök att inte ta bort pormaskar med fingrarna/naglarna. Då hamnar det bakterier på ansiktet som producerar mer porer. Gör istället så här:Mjuka upp huden med en blöt, varm handuk som du pressar mot ansiktet, därefter tar du en bit av en våt servett runt fingrarna(på fingertopparna du förstås oxå)och tryck försiktikt på porerna!
4. Ha en halsduk runt ansiktet när det är väldigt kallt och blåsigt ute. Huden är känslig mot kyla och då kan huden alltså torka ut väldigt lätt!
Extratips: mjuka läppar
Skydda läpparna mot oväder, som te.x regn, kyla och blåsilgt eller snöoväder. Gör det genom att använda läppsyl och/eller ha en halsduk runt munnen!
Inget mer för ikväll, just det, alltid en bild innan sängdags oxå!
Goodnight and sweet dreams/Jossan! <3

Kommentarer
Postat av: Malin!

Asbra tips! will not forget them! <3

2011-04-02 @ 09:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0